Beställning
* Moms ingår i priserna.
* Kolla din angivna e-post för orderbekräftelsen.
* Lägga till, byta eller avbeställa varor kan göras innan din betalning är genomförd.
* Se till att uppdatera när adressen ändras.
* Alla varor som går att beställa i vår webbutik finns i lager.

Betalsätt
1, Inbetalning / överföring direkt till mitt bankkonto i Handelsbanken
2, Swish (mobilbetalning) 
3, Paypal
4, Kreditkort, bankkort

* Om du valde att betala via Banköverföring, Bankgiro eller Swish, står betalningsinstruktion i orderbekraftelsen. Om du valde att betala via Payson , Paypal Kreditkort eller kontokort, genomför betalningen direkt i webbutiken.
* Glöm ej att ange ordernummer i inbetalningsmeddelandet så att vi kan matcha betalningen med rätt beställning.

Frakt och Leverans
* Alla beställningar paketeras och skickas mellan 1 - 5 arbetsdagar efter mottagen betalning.
* Alla produkter kollas noggrant så de är felfria innan de förpackas.
* Beställningarna skickas just nu via Postnord och DHL. Frakten är deras officiella frakter plus 3-10 kr till emballage och förpackningsarbete beroende på varornas antal och förpackningssvårighet. 
* Outlöst paket debiteras kunden expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader, f.n. totalt 260 kr oavsett ordersumma.

Transportskador
DHL & Postnord spårbart:
* Synliga skador ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i
transportdokument eller i annan handling. Anteckningen ska bestyrkas av DHL:s representant.
* Dolda skador ska anmälas till oss snarast, dock senast tre (3) dagar efter mottagandet. Tydliga foton på skadade varor och alla emballage måste bifogas. Skadade varor och alla förpackningsmaterial bör sparas för eventuella framtida diskussioner om transportskadorna med giftoyo.se.
* Om du missade att göra så, behandlar vi dessa transportskador som transportskador hos Postnord.
* Om reklamation av transportskadan blir godkänd av giftoyo.se, ett nytt utskick av ersättningsvara ska genomföras inom 2 arbetsdagar. Återbetalningen görs endast när skadad vara är slut i lager

Valde du Postnord ej-spårbart: Tyvärr ger Postnord ingen garanti och ersättning alls. Därför rekommenderar vi att du skickar ömtåliga eller viktiga varor via DHL och följer vår ovanstående instruktion. I fall transportskador hos Postnord händer, kan vi tyvärr inte göra någonting annat än att erbjuda dig ersättningsprodukter till 50% rabatt. Frakten tillkommer som vanligt.

Försvunna Försändelser
DHL & Posrnord spårbart: det står alltid sändningsnummer i meddelandet och du kan följa paktet själv. Misstänker du något har gått fel, vänligen Kontaktar oss genast.
Valde du Postnord ej-spårbart: Om paketet har försvunnit i posthanteringen. Då kan vi tyvärr inte göra någonting annat än att erbjuda dig ersättningsprodukter till 50% rabatt. Frakten tillkommer som vanligt.

Byte
Bytet kan göras inom 14 dagar från att ordern skickas från giftoyo.se. Det kostar f.n. 69 kr för bytet som ska täcka emballage och administrationsavgift. Frakten tillkommer som vanligt.

Öppetköp
14 dagars ångerrätt om det totala ordervärdet överstiger 400 kronor (exkl. frakt) enligt distans- och hemförsäljningslagen (2 kap. 1 § 3 st., se mer här), förutsatt att produkterna är oanvända och oskadade och returneras i originalförpackning.

Du som kund står för returfrakten vid öppet köp och måste vid förfrågan kunna bevisa att du skickat produkterna, så be alltid om ett kvitto från transportören. Frakten som du egentligen betalade till transportören kan tyvärr inte återbetalas.

Ska du returnera produkten så måste du alltid Kontakta oss först. Följande är instruktion för att skaffa returförfrågan
* Logga in på "Mitt Konto"
* Klicka på "Min orderhistoria" och sen "Detaljer" efter ordern som du vill returnera
* Markera framför produkt(er) som du vill returnera och ge en förklaring till returen i fältet under "Varuretur"
* Klicka på "Begär en retur" och vänta på vår bekräftelse

Vad vänlig och skicka aldrig retur av varan innan du har fått vår bekräftelse.

Reklamation

Reklamationsrätt gäller originaldefekt på produkter. Det är dock en förutsättning att dessa fel eller brister inte har uppstått som följd av misskötsel, fall på marken, felaktig användning eller annat skadeframkallande beteende.

Observera också att vi har gjort allt för att visa så exakt som möjligt färgerna på produkterna. Men de färger du ser i en webbutik beror på din apparat, din skärms grafikkort, skärmkvalitet, ljusstyrka osv. Därför kan vi inte garantera att din bildskärm kommer att visa exakt alla färger och du kan inte reklamera pga att du inte är nöjd med färgerna.

Vänligen skickar reklamationsanmälan tillsammans med detaljerade beskrivning och tydliga foton på felen eller bristerna till: support@giftoyo.se

Vad vänlig och skicka inte tillbaka en produkt utan att först ha kontaktat oss och fått din retur godkänd.


Personuppgifter
Notera att dina personuppgifter inte säljs vidare eller lämnas ut till någon utomstående utan enbart används för att giftoyo.se kunna kontakta dig och behandla oh skicka dina beställningar. Dina personuppgifter behandlas konfidentiellt i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).